J-P:n perusturvan kotihoidon asiakkaiden turvapuhelinongelmat

Järvi-Pohjanmaan perusturvan kotihoidon asiakkaiden turvapuhelimissa havaittiin ongelmia, kun palvelu siirtyi uudelle palveluntuottajalle loka-marraskuun vaihteessa. Järvi-Pohjanmaan perusturvaa ei informoitu etukäteen mahdollisista ongelmista, eikä toisaalta palveluntuottajakaan osannut ennakoida tämän kaltaisia ongelmia. Turvapuhelinpalvelua tarjoava palveluntuottaja on työskennellyt tauotta ongelman parissa.

Tilanne on mennyt parempaan suuntaan ja ongelmien taustalla olevia syitä on yritys päässyt korjaamaan. Tällä hetkellä turvapuhelimista hälytykset menevät perille keskukseen ja lain määrittelemissä aikarajoissa on pysytty. Hälytyksen jälkeen keskuksesta soitetaan laitteeseen, jos siihen ei vastata niin soitetaan asiakkaalle ja jos asiakas ei vastaa, keskuksesta soitetaan ensimmäiselle ilmoitetulle yhteyshenkilölle. Eli kaikki hälytykset vastaanotetaan, analysoidaan ja välitetään eteenpäin.

Koska osa laitteista lähettää virheellisesti hälytyksiä, tämä työllistää myös kotihoitoa. Olemme hyvin pahoillamme turvapuhelimiin liittyvistä ongelmista ja Järvi-Pohjanmaan perusturva yrittää auttaa yritystä ratkaisemaan kaikki tekniset ongelmat.

Jaakko Anttila

vt. peruspalvelujohtaja